FAQs

Q?Ce trebuie sa fac în caz de accident?
A.

1.

Sunt obligat să-mi repar mașina unde mă trimite asiguratorul?

Asiguratul NU are obligația de a repara autovehiculul la service-ul pe care i l-a indicat firma de asigurare. Aceasta poate fi privită doar ca o recomandare, însă păgubiții au posibilitatea de a efectua reparația autovehiculului la orice service auto doresc, indiferent dacă aceasta se află sau nu pe lista service-urilor agreate de societatea de asigurare.

In cazul în care sunteți clienții noștri și veți efectua reparațiile mașinii la MULTIBRAND SERVICE AUTO, vă vom oferi, în mod GRATUIT, servicii de conultanță în vederea remedierii rapide a tuturor daunelor suferite. Noi vom fi cei care vom efectua pentru dvs. toate demersurile  în sensul contactării și programării la unul din centrele de constatare ale asiguratorului la care aveți polița RCA/CASCO. Veți beneficia de suportul unui consilier de daune care se va ocupa de toate procedurile necesare pentru deschiderea, soluționarea și închiderea dosarului dumneavoastra de daună.

“Pagubitii au posibilitatea de a efectua reparatia la orice unitate reparatoare doresc, indiferent dacă aceasta se află sau nu pe lista service-urilor cu care societatea de asigurare are încheiate convenții de colaborare.” (Sursa: Ghid ASF, secțiunea Cele mai frecvente întrebari) ;

“Asiguratul/păgubitul nu are obligația să repare autovehiculul la service-ul indicat de asigurator. Aceasta trebuie privită doar ca o recomandare”. (Sursa: ASF – FAQ – Asigurari, sectiunea Despăgubiri, punctul 2).

2.

Care sunt pașii pe care ar fi indicat să-i urmez ?

a. Retineti rapid toate datele si circumstantele in care s-a produs accidentul. S-ar putea sa va foloseasca in cazul in care celalalt conducator auto implicat in accident refuza sa colaboreze. Vor putea fi utile datele de inmatriculare ale autovehiculului, marca, tip, culoare, identificarea locului in care a avut loc accidentul.

b. Este recomandat sa faceti poze masinilor avariate, exact in pozitia in care sunt dupa accident. Incercati sa cuprindeti in poza atat zona accidentata a auovehiculelor, cat si indicatoarele rutiere sau numerele de inmatriculare ale autovehiculelor. V-ar putea folosi in cazul in care nu va puteti intelege amiabil cu conducatorul celuilalt autovehicul.

c. Este recomandat sa aveti la fata locului cel putin 2 martori carora sa le notati datele de contact, inclusiv numerele de telefon. Un singur martor este posibil sa nu fie suficient in cazul unui proces.

d. Schimbati datele de contact cu soferul implicat in accident si, in cazul in care sunteti nevinovat, cereti-i copia asigurarii autovehiculului (verificati daca e expirata). Rugati-l sa va arate cartea de identitate si permisului de conducere si verificati ca acesta din urma sa nu fie expirat. Solicitati-i, de asemenea, un numar de telefon de contact pentru ca ulterior, in vederea parcurgerii punctelor urmatoare, sa puteti lua legatura cu acesta intr-un mod facil.

e. Scoateti masinile avariate in afara partii carosabile pentru a nu ingreuna circulatia. In cazul in care autovehiculele sunt nedeplasabile, ar fi recomandat sa apelati telefonul de urgenta 112 astfel incat sa se prezinte politia la fata locului pentru a putea dirija circulatia si pentru a putea constata, in cazul in care va fi nevoie, circumstantele in care s-a produs accidentul. In cazul in care aveti dubii asupra modului intemeiat in care veti utiliza apelul de urgenta, atunci incercati sa va raspundeti la urmatoarea intrebare: „Este nevoie de asistenţa IMEDIATĂ a Poliţiei, Pompierilor sau a Salvării pentru a salva viaţa, proprietatea sau mediul?”

f. In cazul unui accident care s-a soldat cu daune materiale, cei doi conducatori auto nu mai sunt obligati sa se prezinte la politie, ci pot sa completeze impreuna forumularul de constatare amiabila, iar in acest caz aveti trei posibilitati:

=> Partile implicate sa completeze, la fata locului sau ulterior, formularul de constatare amiabila care se gaseste atasat la asigurarea RCA si care se autocopiaza in doua exemplare. Este de asemenea impartit in doua parti distincte, o parte care se completeaza de catre pagubit si una de catre vinovat. Dupa completarea integrala a formularului, un exemplar ramane pagubitului si altul celui vinovat. In cazul in care v-ati inteles in mod amiabil nu mai este necesar sa apelati la Politie. In acest caz costul reparatiei partii nevinovate va fi acoperit de asigurarea RCA a partii vinovate, conform deciziei inspectorului de daune sau de propria polita CASCO a acestuia, urmand ca asiguratorul politei dv. CASCO sa recupereze contravaloarea reparatiei de la asigurarorul partii vinovate.

=> Va puteti intelege cu vinovatul sa va plateasca pe loc o suma de bani pentru a va putea repara masina.

=> Daca nu doriti sa va intelegeti amiabil, puteti sa va indreptati catre sectia de Politie in rondul careia s-a produs accidentul.

g. Dupa ce s-a completat corect, integral si lizibil formularul de constatare amiabila, fara modificari si completari ulterioare, trebuie să vă adresați asigurătorului celui care este vinovat de producerea daunei, cu procesul-verbal de constatare de la poliție sau, după caz, cu exemplarul formularului ”Constatare amiabilă”. Pentru deschiderea dosarului de daună vă puteți adresa oricărei unități teritoriale a asigurătorului respectiv, indiferent de unitatea care a emis polița.
In cazul în care sunteți clienții noștri și veți efectua reparațiile mașinii la MULTIBRAND SERVICE AUTO, vă vom oferi, în mod GRATUIT, servicii de conultanță în vederea remedierii rapide a tuturor daunelor suferite. Noi vom fi cei care vom efectua pentru dvs. toate demersurile în sensul contactării și programării la unul din centrele de constatare ale asiguratorului la care aveți polița RCA/CASCO. Veți beneficia de suportul unui consilier de daune care se va ocupa de toate procedurile necesare pentru deschiderea, soluționarea și închiderea dosarului dumneavoastra de dauna.

In cazul in care masinile nu sunt deplasabile, asiguratorul va trimite un inspector sa evalueze daunele (notati numarul de dosar ce va va fi comunicat!). Nu interveniti cu reparatii asupra autovehiculelor inainte de a va fi inmanat Procesul verbal de constatare emis de catre inspectorul constatator sau DIR-ul (Documentul de Intrare in Reparatie) emis de catre Politie, dupa caz. In plus, asiguratul vinovat are obligatia de a instiinta, in scris, societatea unde are incheiata polita RCA cu privire la faptul ca partea prejudiciata a solicitat despagubiri.

Prezenta si acte necesare pentru despagubire RCA:

  • Pagubit. Este necesara prezenta persoanei pagubite la centrul de daune al asiguratorului sau a reprezentatului acestuia ce va detine procura notariala de reprezentare din partea pagubitului. Acesta va avea asupra sa urmatoarele acte: carte identitate, permis conducere, certificat inmatriculare a autovehiculului, imputernicire proprietar, in cazul in care autovehiculul este inregistrat pe persoana juridica.
  • Vinovat: Este necesara prezenta persoanei vinovate la centrul de daune al asiguratorului. Acesta va avea asupra sa urmatoarele acte: carte identitate, permis conducere, certificat inmatriculare a autovehiculului, asigurare RCA, imputernicire proprietar, in cazul in care autovehiculul este inregistrat pe persoana juridica.
  • Procesul-Verbal de la politie sau formularul de constatare amiabila, completat si semnat de ambele parti.

* Actele mentionate mai sus reprezinta minimum necesar deschiderii dosarului de dauna; inspectorii de dauna pot solicita de la caz la caz acte suplimentare.

Dupa avizarea daunei de catre agentul constatator, este necesara programarea aici pentru efectuarea operatiilor de reparatie auto. Veti fi invitat in cadrul service-ului nostru auto MULTIBRAND, impreuna cu procesul verbal de constatare emis de catre inspectorul constatator / DIR-ul (Documentul de Intrare in Reparatie), pentru reparatia vehiculul avariat.